torsdag 10 januari 2013

Idag har jag varit duktig.
Gick hem ifrån jobbet.
Det var inte halt.
Mina gympaskor tog mig ända hem.
Med Lasse Winnerbäck i öronen gick det enkelt att spatsera.

4 km lite snabbare ska jag ta den turen en annan dag.
En och en annan tår föll.
Med ett leende i sista uppförsbacken var jag nöjd med mig själv
när jag kom in i stugvärmen.

Jag öppnade min post.
Ett julkort kom tillbaka till avsändaren.
Hm inte bara jag som flyttar och flyttar tillbaka.
En släkting till mig har flyttat tillbaka till Ungern.

Maten idag kryddade jag med kärlek efter att ha lyssnat på blues.
Min vän skrattade förresten idag när jag ringde.
Kanske var det därför som jag gjorde maten med några danssteg.

Vitaminburken stod och väntade på mig i skafferiet efter min goda mat.
Min mormor gav mig alltid vitaminer när jag var barn.

Till dessert doftade jag på min gula vackra ros.
Den doftade så ljuvligt.
Påminnelse om att jag är lycklig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar