lördag 12 januari 2013

Tacksamheten infinner sig idag i mitt hem.
Tänker på det gamla året..

Minns med glädje.
Mycket skratt och en del tårar blev det.

Nu är det ett nytt fint år som startat.
Det nya året startade fantastiskt bra.

Det glädjer mig.
Värmer mig i denna vinterdag.

I mitt nya hem hos damen jag bor hos finns det värme och glädje.
Vi skrattar ofta ihop.
Det bor en ung kille ifrån Kina här också.
Han är en lugn person.
Mycket bra och trofast sin fru som bor kvar i Kina.

Idag sitter jag vid datorn på hans plats.
Peng heter han. Kul namn.
Han sa först att han hette Forest.
Jag trodde att det var en översättning på hans kinesiska namn.
Så var det inte hihi. Peng gillar filmen Forest gump.

Lyssnat på en cd idag som jag fick av Pelle i födelsedagspresent för några år sedan.
Christian Kjellvander.
Gillar den! Undrar om jag sagt det till Pelle?!
Avslutade med att lyssna på spansk musik.
En skiva jag köpt i Torrevieja på marknaden.
Den gillar jag skarpt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar